۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

مجسمه کاغذی


به محض این که این مجسمه ی کاغذی کوچک را می چرخانیم ، رنگ آن تغییر می کند ، اول زرد ، بعد آبی، بعد قرمز ، بعد سبز ، و دوباره زرد.می توانیم این چرخش را تا زمانی که می خواهیم ادامه دهیم.
این اسباب بازی سال ها پیش توسط دانش آموزی که از ریاضیات خسته شده بود اختراع شد. خیلی سریع آماده می شود و می تواند شما را خوشحال نگه داشته ، برای ساعت ها به خود مشغول کند، مهم تر این که ارزان است.فقط الگو را پرینت کنید و تمام قسمت های سفید آن کاغذ را ببرید. تصویر را تا جایی که می توانید بزرگ چاپ کنید

.تصویری که چاپ کرده ایم 2 الگو در خود دارد. الگوی سمت راست خطوط بیشتری همراه با متن دارد، تا به شما کمک کند اولین اسباب بازی را بسازید. الگوی سمت چپ دومین اسباب بازی است که شما خواهید ساخت ، این بهتر به نظر خواهد رسید چون چیزی روی آن چاپ نشده است.وقتی که شما آن را به درستی تا کردید می توانید از این تصویر که هیچ چیز اضافه ای روی آن چاپ نشده استفاده کنید.در مرحله ی اول بعد از برش الگوی رنگی ، باید آن را در امتداد خطوط جدا کننده ی رنگ ها و همچنین در امتداد خطوطی که نقاط لوزی ها را به هم وصل می کنند ، تا کنید.بعضی از خمیدگی ها به طرف داخل هستند و بعضی از آن ها به طرف خارج ، اما در این مرحله باید تای کاغذ را برگردانیم و به طرف دیگر نیز تا کنیم ، و کاغذ را به خوبی چین دار کنیم.

حالا که کاغذ به خوبی در طول خطوط تا شده ، چین دار شده است، زمان آن رسیده که کمی چسب روی اولین مثلث کوچکی که روی آن نوشته شده "Glue here" ، پخش کنیم.

شما می توانید از یک خلال دندان یا یک تکه ی کوچک کاغذ یا یک مقوای نازک برای پخش کردن چسب روی پوسته ی(film) نازک استفاده کنید . استفاده ی بیش از حد چسب ، تنها باعث بد انجام شدن کار می شود، زمان بیشتری را نیز برای خشک شدن نیاز خواهد داشت.

بعد از آن کاغذ را خم می کنیم تا قسمت آبی شکل به آن قسمتی که با چسب آغشته کرده ایم بچسبد . می توانید لوزی آبی را نیمه خمیده کنید تا راحت تر و به درستی با کاغذ هم تراز شود.

این روند را با دیگر لوزی های آبی ادامه دهید .بنابراین یک مجموعه ی مار مانند از 6 چهار وجهی که همه به هم متصل هستند خواهیم داشت.

آخرین مرحله پخش کردن چسب به دو باریکه ی انتهایی ، و با دقت قرار دادن هر روی آن ها در انتهای دیگر مار بی انتها است . سپس انتهای آن را فشار دهید تا بسته شود ، بنابراین آن باریکه ها به کاغذ چسبیده شده اند، محکم نگه داشتن دم مار در دهانش ،به شکل یک حلقه می شود.

خیلی مهم است که اجازه دهید چسب کاملا خشک شود ، زیرا تلاش برای اجرای اسباب بازی زود تر از حد ممکن، آن را خراب کرده ، به هم خواهد ریخت.

وقتی که چسب خشک شد ، اکنون می توانید شروع به چرخاندن حلقه به داخل و خارج کنید و مرکز آن را از زیر به بالا و قسمت بیرونی آن را به پایین فشار دهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر